Це перемога в номінації некомерційних ініціатив, які зробили вагомі соціальні зрушення
«Стіл пам’яті» – це акція, що започаткувала новий формат вшанування полеглих – просту дію, яку може повторити кожен. Її втілили разом Платформа пам'яті Меморіал та благодійний фонд імені Іллі Грабара.
Cтіл пам'яті на Майдані Незалежності у Києві Фото: АЗОВ
У 2025 році вдалося масштабувати ініціативу поза межі HoReCa, залучили партнерів серед закладів освіти, культури, адміністративних установ, військових підрозділів. Акція зросла у 3,5 раза – з 800 у 2024 році до 2700 у 2025. Вона охопила 16 країн і потенційно понад 90 мільйонів користувачів мережі.
Кампанія «Стіл пам’яті» довела, що пам’ять може бути дією, яка об’єднує суспільство.
Нагорода Effie AwardsФото: Платформа пам'яті Меморіал
Те, що починалось як особиста ініціатива, стало однією з найефективніших комунікацій, що призвели до значних суспільних змін. Кожен столик, кожне зарезервоване місце – це не просто прояв акції, це артоб’єкт, це декларація цінностей, і найголовніше – ритуал, що дає можливість згадати кожного, хто віддав життя за Україну
У закладах кожен міг на листівці написати імена для вшанування пам'яті
Ця нагорода всім тим, хто перетворив зворушливу ініціативу Марії Грабар на ритуал – резервував столики, прикрашав їх соняхами, вписував імена, розповідав про акцію. Так ми памʼятаємо: щемко, поіменно, естетично, публічно і задля нагадування про найсміливіших серед нас, полеглих героїв. Памʼять обʼєднує